Informacja o obowiązujących zarządzeniach oraz zasadach wystawienia f-ur – aktualizacja od 01.09.2019. (stan prawny na dzień 01 września 2019 r.)
Kierownik jest odpowiedzialny za:
– prowadzenie zlecenia zgodnie z terminami jego realizacji i rozliczenia finansowe zgodnie z Ustawą o podatku od towarów i usług Art. 106i.
– postępowanie zgodnie z Zarządzeniem Z.75.2015.2016 REGULAMIN UDZIELANIA ZAMÓWIEŃ PUBLICZNYCH wraz z zmianami wprowadzonymi zarządzeniem Z.38.2016.2017 co jest bardzo ważne w przypadku umów o dzieło realizowanych na kwoty.
Kliknij – LINK do OBOWIĄZUJĄCEJ ELEKTRONICZNEJ REJESTRACJI ZLECEŃ!
Obowiązują nas następujące zarządzenia:
Zarządzenie nr Z.35.2018.2019 z dnia 2019-02-12 – w sprawie: niektórych umów cywilnoprawnych oraz stosowania stawek kosztów uzyskania przychodów obowiązuje od 1 marca 2019 r.
Zarządzenie nr Z.35.2018.2019 z dnia 2019-02-12 – w sprawie: niektórych umów cywilnoprawnych oraz stosowania stawek kosztów uzyskania przychodów obowiązuje od 1 marca 2019 r.
- załącznik nr 1 do Z.35.2018.2019 ZASADY SORZĄDZANIA, ZAWIERANIA, REJESTRACJI I OBIEGU NIEKTÓRYCH UMÓW CYWILNOPRAWNYCH
- załącznik nr 1 – do Zasad sporządzania, zawierania, rejestracji i obiegu niektórych umów cywilnoprawnych UMOWA O DZIEŁO/UMOWA ZLECENIA/KUPNA SPRZEDAŻY
- załącznik nr 2 – do Zasad sporządzania, zawierania, rejestracji i obiegu niektórych umów cywilnoprawnych UMOWA O DZIAŁO/UMOWA ZLECENIA/KUPNA SPRZEDAŻY DWUJĘZYCZNA
- załącznik nr 3 – do Zasad sporządzania, zawierania, rejestracji i obiegu niektórych umów cywilnoprawnych UMOWA O NIEODPŁATNE PRZENIESIENIE AUTORSKICH PRAW MAJĄTKOWYCH DO UTWORU
- załącznik nr 4 – do Zasad sporządzania, zawierania, rejestracji i obiegu niektórych umów cywilnoprawnych UMOWA O ODPŁATNE PRZENIESIENIE AUTORSKICH PRAW MAJĄTKOWYCH DO UTWORU (Z JEDNYM AUTOREM)
- załącznik nr 5 – do Zasad sporządzania, zawierania, rejestracji i obiegu niektórych umów cywilnoprawnych UMOWA O PRZENIESIENIE AUTORSKICH PRAW MAJĄTKOWYCH DO UTWORU (KILKU AUTORÓW)
- załącznik nr 6 – do Zasad sporządzania, zawierania, rejestracji i obiegu niektórych umów cywilnoprawnych UMOWA O WSPÓŁPRACY
- załącznik nr 7 – do Zasad sporządzania, zawierania, rejestracji i obiegu niektórych umów cywilnoprawnych UMOWA O WYKONANIE PRAC BADAWCZYCH
- załącznik nr 8 – do Zasad sporządzania, zawierania, rejestracji i obiegu niektórych umów cywilnoprawnych UMOWA WARUNKOWA O WYKONANIE PRAC BADAWCZYCH
- załącznik nr 9 – do Zasad sporządzania, zawierania, rejestracji i obiegu niektórych umów cywilnoprawnych UMOWA O WYKONANIE PRAC BADAWCZYCH (ETAPOWA)
- załącznik nr 10 – do Zasad sporządzania, zawierania, rejestracji i obiegu niektórych umów cywilnoprawnych UMOWA O PRZEPROWADZENIE SPECJALISTYCZNEGO SZKOLENIA
- załącznik nr 11 – do Zasad sporządzania, zawierania, rejestracji i obiegu niektórych umów cywilnoprawnych UMOWA O WYDANIE OPINII O INNOWACYJNOŚCI
- załącznik nr 12 – do Zasad sporządzania, zawierania, rejestracji i obiegu niektórych umów cywilnoprawnych LIST INTENCYJNY
- załącznik nr 13 – do Zasad sporządzania, zawierania, rejestracji i obiegu niektórych umów cywilnoprawnych OPIS SPOSOBU WYPEŁNIANIA WZORU UMOWY
- załącznik nr 14 – do Zasad sporządzania, zawierania, rejestracji i obiegu niektórych umów cywilnoprawnych OŚWIADCZENIE ZLECENIOBIORCY NIEBĘDĄCEGO PRACOWNIKIEM UTP
- załącznik nr 15 – do Zasad sporządzania, zawierania, rejestracji i obiegu niektórych umów cywilnoprawnych OŚWIADCZENIE ZLECENIOBIORCY NIEBĘDĄCEGO PRACOWNIKIEM UTP ORAZ REZYDENTEM PODATKOWYM
- załącznik nr 16 – do Zasad sporządzania, zawierania, rejestracji i obiegu niektórych umów cywilnoprawnych PODSTAWOWE RÓŻNICE POMIĘDZY UMOWĄ ZLECENIA A UMOWĄ O DZIEŁO
- załącznik nr 17 – do Zasad sporządzania, zawierania, rejestracji i obiegu niektórych umów cywilnoprawnych RACHUNEK
- załącznik nr 18 – do Zasad sporządzania, zawierania, rejestracji i obiegu niektórych umów cywilnoprawnych RACHUNEK (PRACE DYDAKTYCZNE)
- załącznik nr 19 – do Zasad sporządzania, zawierania, rejestracji i obiegu niektórych umów cywilnoprawnych REJESTR GODZIN PRZEZNACZONYCH NA WYKONANIE ZLECENIA
KALKULATOR WYNAGRODZEŃ https://wynagrodzenia.pl/kalkulator-wynagrodzen
Zarządzenie nr Z.33.2018.2019 z dnia 2019-01-23 – w sprawie: zmieniające zarządzenie nr Z.12.2017.2018 z dnia 6 października 2018 r. w sprawie wprowadzenia „Ogólnych zasad postępowania przy realizacji zleceń zewnętrznych w UTP” Obowiązuje od 1 lutego 2019 r.
- wzór do Z.33.2018.2019 Pełnomocnictwo
Zarządzenie nr Z.12.2017.2018 z dnia 2017-10-06 – w sprawie: wprowadzenia „Ogólnych zasad postępowania przy realizacji zleceń zewnętrznych w UTP”
- załącznik do Z.12.2017.2018 OGÓLNE ZASADY POSTĘPOWANIA PRZY REALIZACJI ZLECEŃ ZEWNĘTRZNYCH W UTP
- załącznik nr 3 – do Ogólnych zasad postępowania przy realizacji zleceń zewnętrznych UTP – PROTOKÓŁ ODBIORU
- załącznik nr 4 – do Ogólnych zasad postępowania przy realizacji zleceń zewnętrznych UTP – KARTA APLIKACJI PRODUKTU
- załącznik nr 6 – do Ogólnych zasad postępowania przy realizacji zleceń zewnętrznych UTP – SCHEMAT OBIEGU DOKUMENTÓW
ZASADY GOSPODARKI FINANSOWEJ NA OKRES OD 1 STYCZNIA DO 30 WRZEŚNIA 2019 R. SĄ POD UCHWAŁĄ SENATU NR 1/420 Z DNIA 19 GRUDNIA 2018 R.
1/420 | 19.12.2018r. | ustalenia Zasad Gospodarki Finansowej Uniwersytetu Technologiczno-Przyrodniczego im. Jana i Jędrzeja Śniadeckich w Bydgoszczy na okres od dnia 1 stycznia 2019 r. do dnia 30 września 2019r. |
Załącznik do uchwały 1/420 – Zasady gospodarki Finansowej | ||
Załą…cznik nr 2 – Zasady podziału budżetu centralnego finansowanego z dotacji podstawowej oraz kwalifikacji i podziału kosztów pośrednich w UTP; Załą…cznik nr 3 – Zasady najmu lub dzierżawy pomieszczeń/ powierzchni podmiotom obcym w obiektach UTP Zał‚. 1– wzór wniosku na wynajem, dzierżawę, świadczenie usługi w obiektach UTP Zał‚. 2 – wzór umowy najmu Zał‚. 3 – protokół przekazania najemcy przedmiotu najmu Zał‚. 4 – protokół przejęcia przedmiotu najmu Załą…cznik nr 4 – Wzór planu rzeczowo-finansowego na rok 2019; Załą…cznik nr 4a – Zatrudnienie i wynagrodzenia pracowników cywilnych w grupach stanowisk; Załą…cznik nr 4b – Informacje rzeczowe i uzupełniające dot. stypendiów doktoranckich oraz nakładów na rzeczowe aktywa trwałe; Załą…cznik nr 5 – Budżet kosztów (BK); Załą…cznik nr 5a – Budżet przychodów (BP); Załą…cznik nr 5b – Plan zakupów budżetowych (PZB); Załą…cznik nr 6– Plan funduszu pomocy materialnej dla studentów i doktorantów; Załą…cznik nr 6a – Informacje rzeczowe i uzupełniające o studentach; Załącznik nr 7 – Pozostałe fundusze uczelni; Załą…cznik nr 8 – Kalkulacja kosztów działalności statutowej (BS, BSM, BSR); Załą…cznik nr 9 – Kalkulacja badań zleconych (BZ); Załą…cznik nr 9a – Kalkulacja kosztów do Opinii o innowacyjności (O); Załą…cznik nr 9b – Kalkulacja kosztów szkoleń (SZ); Załą…cznik nr 10 – Kalkulacja konferencji; Załą…cznik nr 11 – Wzór struktury budżetowej. |
UCHWAŁĄ SENATU NR 1/422 Z DNI A20 LUTEGO 2019 R. ZMIENIONO ZAŁĄCZNIK NR 1 – ALGORYTM
1/422 | 20.02.2019 | zmian w załączniku nr 1 „Algorytm podziału środków pomiędzy jednostki UTP” do Zasad Gospodarki Finansowej Uniwersytetu Technologiczno-Przyrodniczego na 2019 rok przyjętych uchwałą Senatu nr 1/420 z 19.12.2018 r. |
załącznik |
Zarządzenie nr Z.59.2017.2018 z dnia 2018-05-18 – w sprawie: określenia zasad wprowadzania danych do Zintegrowanego Systemu Informacji o Nauce i Szkolnictwie Wyższym POL-on w Uniwersytecie Technologiczno – Przyrodniczym im. Jana i Jędrzeja Śniadeckich w Bydgoszczy
- załącznik nr 1 do Z.59.2017.2018 OŚWIADCZENIE DZIEKANA o danych wprowadzonych do Systemu POL-on
- załącznik nr 2 do Z.59.2017.2018 ORGANIZACJA PROCESU WPROWADZANIA DANYCH DO SYSTEMU POL-on
- załącznik nr 3 do Z.59.2017.2018 INSTRUKCJA WPROWADZANIA DO SYSTEMU POL-on DANYCH DOTYCZĄCYCH NIERUCHOMOŚCI UTP
- załącznik nr 4 do Z.59.2017.2018 INFORMACJA W ZAKRESIE PATENTÓW I DOKONAŃ
Dostępne są wyłącznie w sieci intranet lub po konsultacji z pracownikami RCI-CTT.
Poniżej przedstawiamy informacje podstawowe – jak przygotować umowę. Ważne jest jednak by umowa w pierwszej kolejności przeszła proces podpisów po stronie uczelni i następnie podpisana po stronie uczelni trafiła do podmiotu.
Przygotowując umowę należy zwrócić uwagę przede wszystkim na:
1) prawidłowe oznaczenie stron umowy oraz umocowania osób, które mają ją podpisać.
Prawidłowe oznaczenie UTP to:
Uniwersytet Technologiczno-Przyrodniczy im. Jana i Jędrzeja Śniadeckich w Bydgoszczy
- prof. Sylwestra Kaliskiego 7, 85-796 Bydgoszcz, NIP 5540313107
Stosowanie skrótu „J.J. Śniadeckich” jest niewłaściwe. Poszczególne wydziały uczelni nie posiadają osobowości prawnej i nie mogą być stroną umów cywilnoprawnych.
Osobą umocowaną do podpisywania umów z mocy samej ustawy jest wyłącznie Rektor. Każda inna osoba występująca w imieniu UTP musi posiadać pełnomocnictwo, którego kopię należy dołączyć do umowy. W przypadku umów dotyczących realizacji BZ uczelnię standardowo reprezentuje Prorektor ds. Współpracy z otoczeniem.
Przy oznaczaniu kontrahentów UTP należy zweryfikować dane we właściwym rejestrze (KRS lub CEIDG) i uzupełnić umowę w części opisującej wykonawcę zgodnie z jego danymi ujawnionymi w rejestrze.
W przypadku podmiotów wpisanych do KRS (w szczególności spółki jawne, partnerskie, komandytowe, komandytowo akcyjna, spółki z o.o. i spółki akcyjne) dane należy ustalić na stronie: https://ems.ms.gov.pl/krs/wyszukiwaniepodmiotu?t:lb=t
Wydruk z rejestru należy dołączyć do umowy.
W przypadku osób fizycznych prowadzących działalność gospodarczą dane należy ustalić na stronie: https://prod.ceidg.gov.pl/CEIDG/CEIDG.Public.UI/Search.aspx
Wydruk z rejestru należy dołączyć do umowy.
Jeżeli kontrahent UTP jest reprezentowany przez pełnomocnika, do umowy należy załączyć pełnomocnictwo.
2) zachowanie odpowiedniej kolejności w numeracji następujących po sobie jednostek redakcyjnych umowy;
3) zachowanie poprawności w przypadku odesłań w treści umowy do innych jej fragmentów;
4) staranne opisanie przedmiotu zamówienia. Z treści opisu przedmiotu zamówienia powinno dokładnie wynikać co i w jakim terminie ma zrealizować wykonawca.
Każda umowa wymaga kontrasygnaty finansowej Kwestora. Kwestor, składając podpis na umowie, potwierdza, że posiada środki finansowe na pokrycie zobowiązań będących konsekwencją jej zawarcia, a wynikające z niejzobowiązania mieszczą się w planie rzeczowo-finansowym Uczelni.